divendres, 19 de juny del 2020

Les tècniques

Un company d'una de tantes llistes sobre llengua en què participe amb poca assiduïtat però molt d'interés fea un repàs de persones a les quals volia felicitar per la seua activitat en pro de l'ús i el coneiximent de la llengua. I em sap mal tornar a llegir els noms que enumera, perquè m'adone que en alguna cosa estem fallant: tot l'elenc érem hòmens.

Si mire al meu voltant professionalment, em venen al cap més companyes tècniques lingüístiques de les administracions local i l'autonòmica. En canvi, quan es tracta de debats ideològics, d'eixos d'entretindre's polemitzant i proclamant, o perdonant i condemnant sense juí, és a dir, el pa de cada dia en les llistes de correu, diria que el 99 % dels collistaires actius som hòmens. Un dèficit que no és la primera volta que comentem en les llistes mateix, però que no sabem massa a què es deu ni com resoldre'l.

L'única causa que em ve al cap és la de sempre: l'educació sexista continua vigent. Llevat que la biologia o la genètica arriben a donar una explicació diferent per a eixe desequilibri de tendències tan accentuat, també tenim pendent una revisió del sexisme sociolingüístic en què vivim immersos en este àmbit de reivindicació social i política.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada