dimecres, 23 d’octubre del 2019

Codony, préssec o creïlla

Veig que Yahoo! ha decidit tancar la paradeta dels grups de correu:
A partir del 14 de desembre de 2019, Yahoo Grups no allotjarà en la seua pàgina contingut creat per usuaris.

Supose que hi deu haver collistaires que ho tenen tot ben arxivadet. No és el meu cas, que tinc eixa bústia farcida i en desordre. De totes formes, em pose a arreplegar els poc més de quatre mil missatges més antics (09.08.2002 - 03.04.2003) del primer Migjorn (que degué tindre al voltant de 160 membres; el segon Migjorn, diu Yahoo! que en té 365). Segur que no tot són perles, però ara mateix em passa pel cap que tot eixe bagatge dialèctic, totes eixes polèmiques —no sempre absurdes— sobre la llengua i companyia, no s'hauria de perdre aixina, de colp i deixant només una «amarga» memòria dels maldecaps amb què mos hi vam dedicar durant tantes hores, com ara descobrir com es diu «el forat aquell que de vegades es fa en un calcetí»: codony, préssec o creïlla, segons els llocs. En este cas no mos vam barallar massa.

Per eixos forats se'n va el temps:

Un coral salut a tots els migjornaires!

El meu nom és [...]. Tinc 16 anys, estudie 1r de batxillerat i sóc de Sant Vicent del Raspeig, a l'Alacantí. Encara no havia escrit mai en aquesta llista, però he seguit tots els vostres missatges i em quede amb un molt bon gust a la boca quan veig l'elevat nivell de coneixença de la llengua que teniu els membres. De veritat que me n'alegre, perquè, com tots vosaltres deveu saber igual que jo, la situació de la llengua, àdhuc en moltes persones que es dediquen a la docència, tant pel que fa al seu —o llur— interés general i la seua consciència cultural, lingüística, i tot el seguit de coses, és entristidora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada