dimecres, 26 de juliol del 2023

Me s'oblidava la dacsa

Me se passa volant el temps mirant això de l'alimentació en el Tirant lo Blanc. 🔗 Al principi pareix que la cosa no serà massa densa ni rellevant, però vaig enllaçant uns articles amb altres i s'acaba generant una bibliografia extensa, en diferents idiomes i amb implicacions de punts de vista diferents, encara que, tractant-se d'una activitat tan bàsica com el pa de cada dia, apareixen tot d'aspectes relacionats amb les condicions d'elaboració i repartiment, les relacions socials en taula, els costums alimentaris, l'activitat productiva, el clima de cada època històrica o de cada gènere literari en relació amb el fet de parar i despara taula.

Em torbe amb tantes variacions i detalls sobre el tema, que ara m'adone que m'ha faltat enllaçar les dos aparicions de la dacsa («dacça») amb un article de Martí Domínguez, «La dacsa perduda del Tirant» 🔗 i amb el que conta el diccionari de Coromines. Demà més, i no m'ho acabarem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada