dilluns, 3 de juliol del 2023

Com a punys

Avance un poc arreplegant la bibliografia de consulta amb què estic adobant l'edició del Tirant 🔗 que he penjat en un bloc. La utilitat d'esta faena que em pose no és elaborar una bibliografia —ja n'hi han—, sinó fer que estiga enllaçada en els punts rellevants del text de Martorell i mirar d'enllaçar-la també en la xarxa, que sempre serà una faena de matalafer, perquè els barcos tenen la xarxa hui està peixcant per ací i demà per allà, sense trellat ni seguida.

Per exemple, ara que hi ha canvi polític en la Generalitat valenciana estic segur que desapareixeran pàgines i documents que eren útils i necessaris per a l'ús ciutadà democràtic, transparent i pràctic. Eixe ús l'haurien de poder fer amb traçabilitat, estabilitat i confiant que la informació i els recursos disponibles no apareixeran i desapareixeran de la xarxa d'acord amb els humors i les arbitrarietats de polítics o funcionaris de torn.

Com que la meua previsió és que passarà com no hauria de passar —ja està passant: ara mateix envien missatges suposadament administratius des d'adreces que no responen—, estic despenjant de la xarxa els documents que em sembla que més nosa els faran als polítics i càrrecs que entren ara. Per cert, nota marginal sobre mals hàbits funcionarials: alguns documents que tenien penjats tirats de braç, com ara documents pdf que ocupaven 60 megues, després de descarregar-los els he reduït en un 95% ¡de mitjana! Com a punys els tenen alguns.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada