divendres, 30 de juliol del 2021

Els diacrítics pentina

Finalment tinc un moment d'inspiració. L'ordinador em deixa penjat un dia de calor d'este estiu, amb el parlament a un quint de màquina. Això em permet acabar de llegir un article d'Abelard Saragossà sobre la giec i el llibre Els escriptors valencians i la llengua literària (2009).

Per tant, després que m'apanye l'ordinador fent-li un reinici a pèl —els informàtics també estan en mínims—, mentre no arriba res a la safata d'entrada per a traduir i corregir, organitze un poc la matèria que tinc sobre les novetats ortogràfiques, cosa que em permetrà fer un apunt sobre la qüestió per al dtl. Ja ho diuen, a qui no té faena, el dimoni li'n dona... ¡I els diacrítics pentina!, que és el que pareix que hagen fent les institucions normatives.

En la Grècia àntiga —«clàssica» en diuen—, et condemnaven a l'ostracisme per menys que això.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada