Quan els legisladors pensen en incorporar drets nous, això té un cost —és a dir, econòmic, en esta societat tot són diners—, com és el cas que mos han comptabilitzat no fa massa: 46 milions d'euros per a la baixa per regla dolorosa i 23 milions per l'iva zero per a tampons compreses i copes menstruals. Això pareixia que fea que la mesura fora problemàtica, quasi inassumible. ¿Gastar diners en això? ¡I ara!
En canvi, la manera de vore-ho té un vessant que fa de contrast, com ara que la inversió en la promoció del Benidorm Fest —d'on va eixir la polèmica, el ressò i la cançó d'Espanya per a Eurovisió—, va ser d'un milió d'euros: per tant, diu el Consell que, vist l'èxit, hi invertiran un poc més (cadena Ser, 15.05.2022):
El director de Turisme Comunitat Valenciana, Heric Campos, afirma que una promoció tan gran de la Comunitat Valenciana com la que es va aconseguir llavors hauria costat més de 13 milions d'euros en publicitat, i el Consell només va invertir un milió d'euros en l'organització del Benidorm Fest. Per això, prepara un reforç en la promoció per a enguany.
Per als drets que milloren la democràcia, les possibilitats laborals, socials i personals, la igualtat i l'equitat, les dades que es calculen tenen a vore amb el cost, el malbaratament de diners púbics, la pèrdua d'ingressos, la part negativa dels comptes econòmics; per al festival —contaminant ambientalment, que empitjora el canvi climàtic i que no aporta cap millora que no es puga aconseguir per altres mitjans més positius— de Benidorm o d'Eurovisió, només es fan càlculs de maximització de beneficis, però cap compte sobre la socialització de les pèrdues i la destrossa.
Anem (des)fent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada