divendres, 7 de maig del 2021

L'esborrany de la realitat


Fa mesos vaig observar que en el web de la Conselleria de Transparència oferien un «esborrany» del pla d'atenció a la ciutadania 2020-2023. A pesar del nom, el document enllaçat estava només en castellà. El 4 de gener d'enguany vaig registrar una «queixa/suggeriment/agraïment» en què els demanava que feren «alguna actuació per a resoldre eixa mancança i per a implantar un procediment o protocol d'actuació sistemàtic» que fera que la documentació produïda per eixa administració estiguera sempre disponible en valencià.

Hui, 7 de maig, als quatre mesos d'allò, el subdirector general em respon:

Davant la seua queixa hem comprovat que, efectivament, el pla d'atenció a la ciutadania publicat en la web d'aquesta conselleria sí que està disponible en totes dues llengües.

A continuació el subdirector em dona unes instruccions per a polsar el botonet d'idioma i accedir al pla, com si m'haguera d'agarrar de la maneta per a travessar el carrer. I, «efectivament», tal com diuen en la resposta, el pla està en valencià.

Però el cas és que fa quatre mesos del meu escrit i jo no em referia al pla —que encara no existia—, sinó a l'esborrany del pla, que era el que tenien penjat en el web en aquell moment. A més d'això, pel que fa a la meua petició d'implantar un procediment o protocol, no han respost, però sí que han mostrat que els fa falta això que els suggerixc que implanten, ja que el missatge que m'han enviat, titulat «notificación recibida» està només en castellà, tal com podíem sospitar pel títol —i he confirmat llegint-ne el contingut—.

Ara em toca reconduir la queixa, no sé encara cap a on, perquè no tan sols es tracta que no han admés el suggeriment, sinó que pareix que em vullguen fer creure que jo no ho havia vist bé i que ells ho tenen tot correcte, net i polit. Per sort o dissort, el missatge de notificació que m'envien en castellà demostra que tenen un problema de fons més gros (que també és visible en altres pàgines del mateix web, com ara en els documents inclosos en la pàgina d'estadístiques ) i que no el resoldran si no paren un poc més d'atenció. Si és que concedim que mos creguem que ho volen resoldre, i seria concedir molt. 

En fi, hi ha molts polítics que pareix que sempre confien que un esborrany mal fet es convertirà en una realitat correcta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada