Pegue una mirada al partit de tenis de Nadal contra Auger-Aliassime. A banda de patir pel fet que un locutor no encerte a pronunciar d'una manera més o menys aproximada el cognom del jugador canadenc —que segons ell és «auguer»—, relacione l'anunci de Mutua Madrileña que passen de tant en tant —«Ante el maltraro, nada de tolerancia»— amb el fet que les xiques que arrepleguen pilotes en eixa pista pareixen triades amb una mirada empresarial sexista, d'eixes que cosifica la idea de dona en uns determinats tipus d'objectes maquillats.
Sé que tot això és un negoci —de roba, de begudes, de maquillatge, de bancs...—, però si la campanya d'El Corte Inglés pel dia de la mare ha mereixcut que obriren un expedient per possible sexisme contra les dones, trobe que algú hauria de mirar com s'estan triant eixes xiques del tenis.
De totes formes, la cosa no és d'enguany, ja que trobe notícies sobre la qüestió des del 2004, i fins a l'any passat (El Economista, 18.05.2018). Ara mateix, segons la cerca que faig en la xarxa, pareix que no hi ha qui hi trobe cap problema de sexisme. El maquillatge de Mary Kay em deu estar encegant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada