dimarts, 9 de març del 2021

El cigronet tipogràfic

Vaig enviar un missatge a la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya:

He vist la campanya pel punt volat i m'ha estranyat que no es fera referència al codi HTML de la ele geminada. Vos agrairia que m'indicàreu com valoreu l'existència i l'ús del codi HTML ŀ (corresponent a la primera ele del dígraf de la ele geminada) i si penseu fer-ne difusió i promoure'n l'ús. Moltes gràcies.

A pesar que ells no tenien massa a vore amb la reivindicació, m'han resposta amablement:

En relació amb la qüestió que ens plantegeu, la Direcció General de Política Lingüística va difondre les actuacions sobre el Dia del Punt Volat, i us remetem al web dels organitzadors: https://diadelpuntvolat.wordpress.com/ Gràcies per utilitzar aquest servei.

Mirant el web dels organitzadors, m'entere per la Viquipèdia que el codi html de la mitja ele geminada (ŀ) que s'havia homologat l'any 1991, es va tornar a deshomologar l'any 1993, encara que continua podent-se utilitzar en la xarxa —jo ho solc fer sovint—.

En fi, vegent el que s'ha de vore a cals tribunals i eurodiputats espanyols «plenament» confusos pel que fa a qüestions democràtiques (veg. «El jutge revoca el tercer grau dels presos de Lledoners»; veg. «L'Eurocambra retira la immunitat a Puigdemont, Comín i Ponsatí»...), no m'estranyaria que el procés d'independència de Catalunya estiguera entrebancat, en el fons en el fons, per eixe cigronet tipogràfic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada