dimarts, 8 de juny del 2010

Vaga de caràcter

Gens ampul·lós

Em passe la vaga manipulant l'Asus Eee PC-1000H. Estic intentant instaŀlar-hi l'Ubuntu 10.04, però, com és habitual, sóc més desmanotat del que convé i me se passa el temps entre la consulta dels tutorials i un poc de correspondència diària. Al final, a pesar de totes les indicacions, després de seguir els passos miŀlimètricament, no hi ha hagut mans, l'Asus no reacciona a la injecció d'Ubuntu a través de l'usb Medion. Així que continuarem amb la versió 9.04.

Quant a la correspondència, un escrit per a un tècnic lingüístic municipal que deixa el servei després d'uns set anys de faena. A hora horada, com aquell que diu, però intente fer-li vore ara el que durant estos set anys no he sabut explicar-li massa clarament. Estic quasi segur, però, que és més probable que simplement no ho vullga vore i que preferixca les dependències institucionals que l'esforç professional a la intempèrie.

Per un altre cantó, tracte de llenguatge no sexista amb una articulista distingida. En un primer moment deu ser que m'expresse malament, tan malament que fins i tot diria que les seues referències a Ceauşescu, Fidel Castro o Stalin li les deuen haver suggerit involuntàriament les meues paraules. Li aclarixc que no tenia eixa intenció. I que ja sé que la gramàtic no resoldrà el sexisme, però que tampoc no hi ajuda el sexisme en la gramàtica ni —i això m'ha sorprés— que tota la polèmica sobre el llenguatge sexista haja servit únicament per a ridiculitzar la faena de les dones, segons em diu... Si fóra per això, si mos haguérem de guiar per això, pel ridícul que senten o que assenyalen alguns, doncs, al País Valencià fa anys que no es parlaria ja valencià. Però, vaja, a pesar del ridícul...

En fi que hui he anat d'excusa en excusa, és a dir, que he fet també una mica de vaga de caràcter.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada