dimarts, 15 de juny del 2010

Quatre gotes

Per ací se'n van els dies

Ja hem passat el tràngol, tot el matí reinventant-me les normes ortogràfiques del francés (adobant amb lletres a tort i a dret). No sé si haurà colat o no. I encara queda l'oral. Ahí sí que em posaré les botes contant històries ni més ni menys que com un xiquet de huit anys. Bé, supose que, a l'any que ve, més.

Com que som funcionari, doncs, permís (retribuït, per sort). De vesprada un documental que passen pel Canal 33 —eixe que encara arriba per ací— em recorda els fronts populars i altres vindicacions dels anys trenta que han permés estos permisos, però que els funcionaris (i supose que la resta de treballadors) deuen pensar que caigueren del cel.

Ara s'acosta una bona tronada, pel que sembla. No t'estranye que quede en no res la cosa. En canvi, l'ordinador me s'està consumint a poc a poc. La nova versió de l'Ubuntu que li he calçat amb la posada al dia a través del gestor, no pareix que li haja resolt res. Segurament una actualització completa amb revisió de particions podria haver fet més pel funcionament dels programes que ja tinc instaŀlats. La màquina és velleta i supose que deu tindre uns quants components passats ja de vida útil. En fi, que les aplicacions van a trompades (estic provant el Chromium, que sembla que va més fi que el Firefox). He de mirar si tot milloraria canviant-li una peça (o potser passant-li l'aspirador per dins), que hem d'estalviar.

En fi, quatre gotes per ara.

2 comentaris:

  1. Doncs a Guardamar ha caigut un xapacó impressionant o com deia també ma mare: aigua i misericòrdia.
    Ahir vaig fer un sonet ameradet ameradet. El d'avui és ja de gota freda al mes de juny. Davant del meu despatx, total res la d'aigua que caïa devers la mar per l'avinguda feta rambla. Si se'ns ha inundat l'Oficina de Turisme i tot i tot!
    Pel que fa al francès: bon courage!
    El francès -i els professors de francès són el francès- és la llengua europea més punyetera que conec. O escriu estàndard-estàndard o baixen la nota per qualsevol desviament regional: sense comptar l'ortografia que això "d'avoir des fautes d'orthographe" és gairebé un "péché mortel."

    ResponElimina
  2. Al final han segut cinc gotes per ací, que no han esborrat el meu pecat ortogràfic amb el francés.

    ResponElimina