dilluns, 10 de novembre del 2008

El grosso dels sous i les interferències

Un forat gros.
Esvanit el simposi sobre el plurilingüisme de l'AVL, tornem als pressupostos. M'entere que el president de la Generalitat valenciana cobrarà 79.548,12 euros l'any que ve, segons diu el conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació. És clar, lamentem que no siga un gestor tan eficient com el seu col·lega Carlos Fabra, president de la Diputació de Castelló, que ingressa els euros amb molta més capacitat munyidora de la política. O podria ser que amb molta menys discreció. Poca en té també el fill del conseller Font de Mora Turón, que ha enganxat una comissió de serveis que li duplicarà el sou. No és cap sorpresa la utilitat que tenen les comissions de serveis, que no són més que col·locacions a dit, legals, però col·locacions a dit.

Diumenge vaig observar Rita Barberà mentres els dos féiem una volta per la ciutat de València, ella amb el seu cotxe oficial i jo no. Anava asseguda darrere, fumant i parlant pel mòbil, mentres els seus conciutadans en un radi d'una cinquantena de metres no podíem escoltar la ràdio. Dic jo que no era ella qui devia fer les interferències, perquè el soroll no afectava només Catalunya Ràdio o Icat FM, sinó també la resta d'emissores que tinc sintonitzades, així que devia ser una mesura de seguretat. En general, les mesures de seguretat dels polítics consistixen en això, en interferir. I ara hauríem de relacionar el grau d'interferència i el grau de democràcia, però és un estudi que no hem fet (però estic segur que algú ens podria oferir una bona bibliografia sobre la qüestió). Ara bé, diria que els polítics que van en bicicleta interferixen tant, allà pels països de més al nord. Ergo...

La paraula de hui seria grosso, que és mitat innovació, mitat variació, de la diputada Mollà Herrera per a referir-se a la part medul·lar o més gruixuda d'una conselleria. No he notat que ningú li trobara la gràcia, però a mi me n'ha fet.

Segona victòria en el futbet. Vaig una miqueta perdut este començament de lliga, perquè encara no hem aclarit si faig una cosa o altra, i vaig amunt i avall esperitat.

2 comentaris:

  1. Això que expliques de la Rita, el cotxe i les interferències sembla de pel·lícula de gàngsters. Què devia explicar l'alcaldosa per telèfon? En fi, ja s'ho farà.
    Els polítics valencians que parlen valencià, normalment ho solen far prou malament, no? Si més no, quan els escolte a la ràdio. A les Corts també passa?
    Una última qüestió: com es fa per a demanar ser seguidor d'un bloc? Ho he intentat amb el teu però no sé com fer-ho...

    ResponElimina
  2. Sortosament, hi ha polítics que parlen en valencià com tot el món. Malauradament, hi ha polítics que parlen en valencià com tot el món. Al capdavall, el problema no és tant com parlen, sinó què diuen que fan o faran, però, sobretot, què fan realment.

    Per a seguidor d'un bloc, en la banda de baix del panell hi ha l'opció «Blocs que segueixo». Almenys això vaig trobar jo quan ho buscava.

    ResponElimina