dimarts, 7 de juny del 2022

Falses pujades

Coses del dia a dia. Li pegue una espenteta a la cosa eixa de la regularització valenciana (o occidental) dels incoatius que estic mirant de compondre en una fitxa, a vore si mos fem més cas i no mos encenguem tant amb receptes que pretenen clavar-mos el braç dins de la màniga, com es dia abans als xiquets per a fer-los por. Per altra part, mentres prepare la fitxa sobre les novetats del mes de maig, veig que en tinc més de les que em pensava, però sempre tinc la sensació que faig curt.

L'últim número de Saó (el 480) 🔗 està dedicat als qui treballen per la llengua. Li pegue una mirà per damunt, i em ve el dubte de si treballen per l'ús de la llengua o per enterrar-la ben bonica, com si estiguera viva. Treballar per l'ús de la llengua hauria de començar per l'autocrítica sobre com pot ser que estigam caiguent cap al clot i pareix que mos pensem que anem amunt. Sé que alguna volta, eixint a córrer o anant en bici, hem topat amb llocs on es produïa eixa confusió, falsos pendents o falses pujades. Deu ser que en això de les estadístiques estem acostumats a enganyar els sentits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada