dimecres, 21 d’agost del 2024

Tres majúscules en una

M'ho trac del pap, després que m'han estat pegant voltes pel cap les respostes en l'aoetic 🔗 sobre la consulta de majúscules i minúscules de les marededeus:

Em sembla que en això de les advocacions, ho tractem com si vivírem immersos en el catolicisme ambiental d'atres temps —que no dic que no—: si no m'enganye, mirant-ho des de fora del dogma catòlic eixe de la multiplicitat dins de la unicitat, les diferents i venerades «mares de Déu» són «marededeus». Ara bé, això seria idolatria, cosa que deixen per a religions «inferiors». En el dogma hi havia la solució (totes en fan una), i en això estem encara mosatros, mirant de pensar i fent com si creguérem que hi ha advocacions que són alguna cosa més que unes figuretes que es veneren.

Espere que no m'ixca ningú ofés a discutir això de l'«uno y trino» 🔗 —quan jo era menut, el castellà també valia per u i per tres i pel que fera falta, vaja— i atres idees paregudes amb què s'adoben algunes creences.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada