dimecres, 7 de juny del 2023

Si llu

La lectura del llibre de Xavier Rull La filologia catalana, un entrebanc per a la llengua catalana em resol el dubte que tenia sobre la quasi inutilitat de penjar una edició del Tirant lo Blanch en línia i amb millores i afegits continus de continguts. És a dir, quasi que m'ho confirma. Però m'ho agarraré com un sacrifici —als déus decadents de la filologia que vaig estudiar— que més val que faça jo i òmpliga eixe buit d'«inutilitats en valencià» que segurament hi ha en la xarxa.

Per això hui he continuat marcant dites i refranys gràcies a les faenes prèvies d'Eduard Baile López. 🔗 Si no ho he fet malament, n'hi han vora tres-centes parèmies —és el terme que sol utilitzar-se per a englobar eixes expressions tradicionals, populars i heretades culturalment—. En són unes quantes i algunes inclús mos ajuden a vore que algunes que ara diríem en castellà, tenen història i carta de naturalesa en valencià. Tal com diria algú en el llibre de Joanot Martorell, «tot lo que luu no és or». Si llu un poc, ja farà el fet.

1 comentari:

  1. De inutilitat res. Jo ficaria el Tirant com una assignatura obligatòria.Es a dir com si fóra matemàtiques.

    ResponElimina