Takse i jo hem acabat la noveŀleta Els meus dies a la llibreria Morisaki de Satoshi Yagisawa (trad. de Jordi Mas López, amb pocs errors i amb alguna curiositat de lèxic). Em va dir que no calia que la llegira, però em va vindre bé per a desconnectar d'altres lectures durant dos dies encara que fora. La història comença bé, es llig bé, va agarrant força i ritme, però arriba un moment que perd un poc d'alé i s'embolica en alguna escena que no acaba de tindre massa sentit —em recorda algun film japonés d'eixos en què no entenc la gestualitat i els extrems en algunes situacions—. A pesar d'això, ja que has començat, l'acabes de llegir per saber com conclou la cosa.
La curiositat del cas és que l'autor, Satoshi Yagisawa, naixcut a Chiba (Japó) en 1977, no apareix en la Viquipèdia; sembla que compartixca nom i cognom amb un compositor naixcut a Tòquio en 1975 i que sí que té pàgina en la Viquipèdia (versió anglesa). Però no diu que el compositor escrivira cap noveŀla, i com que l'any no és el mateix, continue buscant. Veig en una pàgina de Frankfurt Rights el nom del premi que havia guanyat l'obra: Chiyoda, que apareix també en japonés (ちよだ文学賞). I gràcies a això arribe a la Viquipèdia en japonés, que aclarix que en realitat pareix que hi ha algun error en la Viquipèdia anglesa, ja que en la versió japonesa les dos persones tenen noms diferents:
Els títols de les pàgines de la Viquipèdia japonesa són diferents, però en la informació entre parèntesis on també apareix la data de naiximent, els dos tenen el mateix text per a escriure el seu nom: やぎさわ さとし). Deuen ser coses de les convencions, els tractaments o alguna cosa semblant pròpia del Japó o del japonés. El cas és que els dos han passat per Chiba, 🔗 l'escriptor hi va nàixer i el músic hi va anar de menut.
Ah, del llibre, n'han fet una peŀlícula: la lectura suggeria que podia ser un guió. Es pot vore en línia en japonés. 🔗 Després d'això, escoltarem un poc la música del compositor. I a vore si val la pena anar-los seguint als dos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada