dilluns, 27 de març del 2023

L'arrel necessita més memòria

L'ordinador m'avisa que només em queden uns quants centenars de megues en l'arrel, que convé que amplie l'espai. I la cosa és que no entenc què em vol dir. Ahir vaig vore que actuava realment com si no puguera fer coses, van desaparéixer les icones en el navegador, no alçava els arxius, no els obria. Vaig netejar alguna cosa ràpidament amb instruccions que vaig trobar en la xarxa, i va tornar a funcionar. Em pensava que ja estava resolt, però quan l'he tornat hui a posar en marxa m'ha tornat a dir que li queda poc espai.

Mire per dins l'ordinador i veig que tinc una unitat «/» amb 520, 4 megues de 28,8 gigues disponibles. I més avall hi ha una unitat «/dev/sda3 amb 838 gigues de 922 gigues disponibles. No entenc per què estan separats i per què se li estan acabant els gigues a la unitat «/». Utilitze el comandament «parted -l» i es confirma eixa distribució:

Number Start End Size File system Name Flags
1 1049kB 538MB 537MB fat32 EFI System Partition boot, esp
4 538MB 30,0GB 29,5GB ext4
2 30,0GB 62,0GB 32,0GB linux-swap(v1) swap
3 62,0GB 1000GB 938GB ext4

El problema no sé si està en l'«ext4», en el «swap» o en el fet que la unitat «swap» estava inactiva. Abans de trencar-me el cap amb res més, amb el programa Discs active la partició «swap» i ja voré com va la cosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada