divendres, 2 d’abril del 2021

Mitja viena

La meua família fea servir patxarell i bataroni per a referir-se a algun xic d'una manera entre graciosa i afectuosa amb un toc de malíccia. He recordat que encara hi havia un altre apeŀlatiu d'eixe tipus: cames verdes, que tenia per a ma mare possibilitats semblants a les dos paraules anteriors. Em sembla que deu ser cosa de Carcaixent, perquè trobe en el bloc Perles de Carcaixent una referència a un tal Batiste Cames Verdes:

Qui era Cames Verdes? Batiste «Cames Verdes» era una persona que apanyava bicicletes del barri de les Barraques.

En dies com hui pots vore per enèsima volta Ben-Hur i recordar estes coses, com ara també l'entrepà de truita de mitja viena —em semblava deliciosament gran— que em fea ma uela els divendres quan tornava del coŀlege on estava intern durant la setmana i que jo em menjava assentat als escalons d'entrar a la tintoreria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada