dilluns, 22 de gener del 2024

Uns bacs

Vaig haver de tornar a instaŀlar l’Ubuntu. Ho vaig fer mirant com dia algú que s’havia de fer. Al poc em trobe que els 300 megues que havia deixat per a la partició «/boot» no eren prou. Com que encara no havia fet res de nou, vaig tirar pel dret i el vaig tornar a instaŀlar de nou: li deixe 1 giga. Però aleshores m’enganye al triar la partició on cal posar el punt d’arrancà: me se va ocórrer que devia ser la del «/boot» (sdb1), però no, era un poc més amunt, «sdb» directament. I torna a instaŀlar l’Ubuntu. A la no sé quantes, pareix que ja està tot, però aleshores l’ordinador em diu que hi ha un error el «grub»...🔗 Amolle l’aire, deixe passar uns segons, teclege coses que me s’ocorren i que no funcionen, fins que caic que estic intentant reiniciar des del disc que té el Windows. ¡Bingo! Cal anar a l’inici del sistema (F10 mentres es posa en marxa) i triar que l’arrancà la faça des de l’altre disc —els dos tenen el mateix nom, però es tracta de posar el segon en el primer lloc—: funciona.

Torne a configurar el Libre Office, i torne a pensar que és una llàstima que no puga endur-me la configuració com faig amb la plantilla «normal.dot» del Word de Windows. Bé, crec que no es pot fer. Segur que algun descobriré que sí. Mentrestant, vaig practicant. I ara hauria de connectar els comptes de correu, tornar a baixar els programes que solc usar (el Chrome, el Gimp i algun més) mirar d’incrementar la seguretat canviant contransenyes i fent-les més segures —ho estan recomanant molt últimament—

Eixim a pegar una volta. Mos acostem amb el patinet a la pista i, mentres Takse xarra amb una amiga, quan ja em sembla que ho tinc controlat, m’impulse pel pendent i sense vore-ho vindre caic un bon bac... Bé, dos, però el primer és el que m’ha deixat el cul més coent. Espai —de fet, el diccionari coŀloquial diria «aspai» o «aspaiet»—, que això ja no es reinstaŀla tan fàcilment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada