dimecres, 10 de gener del 2024

Taxonomia amb foraets

S'allarga el procés d'edició xml. És cosa de vore la quantitat de detalls que, intentant ser sistemàtic, acaben escapant-se pels foraets de la subjectivitat, de les presses, dels canvis d'opinió, de la poca memòria, del tremolor dels dits picant sobre el teclat... Em pensava que tenia una llista ben neta i polida, però no, faig recomptes de codis d'obertura i tancament, i me'n sobren o me'n falten per una banda o per l'altra. I mentres vaig reomplint i corregint, vaig pensant nous elements per a la taxonomia de la biblioteca, dades que poden paréixer ara innecessàries i que podrien tindre alguna utilitat més avant.

Em toca pensar si classifique per gèneres, per lloc d'edició, per temàtica, o si té prou igual tant de detall que no em servirà per a res, que la cosa és haver-los llegit, recordar-los, haver-los aprofitat... El cas és que el temps que em passe classificant-los, no estic llegint-los. Eixes coses que fem preparant-mos per a fer una altra cosa, com ara per a viure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada