Tornant als temes habituals d'este bloc, el Síndic de Greuges valencià ha resolt al cap del temps una reclamació (número 202103129) sobre un web de la Generalitat amb un suggeriment que no va enlloc —però no tenim res millor a l'abast—, i que malauradament em permet observar que l'epidèmia d'aŀlofòbia persistent que afecta massa dirigents polítics i funcionarials de les institucions públiques valencianes s'ha fet crònica i estructural, ja que podem vore que afecta tant la Generalitat valenciana com el mateix Síndic de Greuges. Per això que dic m'he llançat a fer una nova reclamació:
I demà serà un altra dia. «Cap dia sense ser discriminat lingüísticament per la pròpia administració pública.»Hi ha un adagi llatí que diu «nulla dies sine linea». Entre els valencians pareix es podria fer córrer l'adagi «cap dia sense ser discriminat lingüísticament per la pròpia administració pública». En tot cas, cal dir que les actuacions administratives menyspreu i discriminació sistemàtica contra l'ús del valencià mos animen a la reclamació i a la reivindicació.
Per tant, en eixe sentit reivindicatiu i de reclamació, vos adjunte dos imatges que corresponen a una mateixa queixa meua tal com apareixen en sengles versions del vostre web. Tal com podeu observar, la versió en valencià, a més de presentar elements en castellà, no mostra ni permet accedir a la informació completa de la tramitació de la meua queixa. En canvi, la versió en castellà és completa i accessible, sense interferències formals ni mancances de contingut.
Espere que prengau les mesures adients per a fer que la gestió lingüística del Síndic de Greuges siga correcta, resolga esta mancança i que s'adoptem les mesures disciplinàries corresponents per a corregir i renyar els càrrecs i funcionaris públics que discriminen lingüísticament els ciutadans valencians.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada