dimecres, 2 de febrer del 2022

Burocràcia contra l'ús del valencià

Li ha costat un temps, però ho ha tornat a fer: al síndic de greuges valencià actual li tenen igual els drets lingüístics dels valencians —si més no, si tenen relació amb del desús del valencià—. I per a poder desatendre les queixes que li puguen arribar, va filant, filant, fins que troba el pou sense fons de la gestió electrònica que fan les administracions públiques, que és una font de possibilitats per a embolicar i excusar el funcionament de l'administració.

Per exemple, esta vesprada la seu electrònica de la Generalitat l'única cosa que sap dir-me és:

ATENCION

No s'ha pogut realitzar l'operació. Espere uns minuts i intentelo de nou. Si els problemes persisteixen de manera reiterada, sol·licite ajuda al compte de suport generalitat_en_red@gva.es.

(Això, fem com si no haguérem vist les faltes.) El síndic ho deu saber, perquè la seua preocupació no és si el web de tal institució pública no té versió en valencià, sinó si els ciutadans hem registrat formalment la reclamació davant d'eixa administració i com mos ha atés eixa administració. Perquè ahí està la gràcia: la institució és possible que et mostre una adreça electrònica corporativa on adreçar-te, però això no val com a registre, i si no responen, com si s'ho haguera endut un gos de la boca.

A més, és possible que no tinguen tampoc registre electrònic —hi has d'anar en persona—, però quan optes per registrar-ho davant la Generalitat, la seua seu electrònica no funciona. Amb la qual cosa es completa la indecent gestió de vigilància i protecció dels drets dels valencians amb una versió ics punt zero de la burocràcia carpetovetònica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada