dijous, 8 de febrer del 2018

Els nyats enganyosos

El temps passa, però no passa igual per a tots, no tots en trauen el mateix profit. La cap de servei i el subdirector general de la conselleria d'agricultura valenciana no han «cultivat» els seus deures lingüístics i responen en castellà a una reclamació meua en valencià sobre la seua gestió lingüística. Això m'obliga a dir-li al síndic de greuges que veja què passa, tot i que trobe que el síndic se n'hauria d'haver adonat d'ofici i m'hauria d'haver estalviat el tràmit. Com que cada volta tinc més pràctica, amplie la llista de greuges amb la rèplica corresponent:

Com podeu observar, cal ampliar la reclamació sobre la gestió lingüística d''eixa conselleria a l'incompliment de la legislació lingüística evidenciat per la resposta de la cap del servei i del subdirector general, ja que no han respost en valencià, que és la llengua utilitzada pel ciutadà en este procediment administratiu. Espere que prengau les mesures adients per a fer que la Generalitat Valenciana resolga esta mancança i adopte les mesures disciplinàries corresponents per a corregir i renyar els càrrecs i funcionaris públics que discriminen lingüísticament els ciutadans valencians.
Vaig rebutjar fa uns dies participar en un curs universitari sobre la gestió lingüística en àmbits institucionals. No tinc temps per a preparar eixes classes conforme jo voldria. Vaig provar a començar abans de Nadal, però veig que l'excés de fronts oberts no em permeten carregar eixa faena. Seria un estudi interessant i crec que necessari que s'hauria de fer amb un cert rigor. Mentrestant, continuaré documentant i provant a resoldre els nyaps enganyosos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada