dilluns, 30 d’agost del 2010

Poca poesia

Xavier Ribalta

Torne de les vacances el dia del centenari de la naixement del poeta Màrius Torres i m'adone que no n'he sabut res d'ell des que vaig deixar de taraŀlejar les cançons de Lluís Llach rascant la guitarra o quan intentava emular Xavier Ribalta. Sóc un lector de poesia temporalment i quantitativament limitat (espere que la qualitat fóra bona, això sí). Per sort, este estiu he llegit uns poemes albuferencs de Josep Lozano, que no són ben bé del mateix estil però que m'han refrescat una miqueta el joc de les rimes i matàfules.

Per a l'homenatge de Màrius Torres recupere amb l'Spotify la recitació rotunda de Molt lluny d'aquí que fa Xavier Ribalta i descobrixc el grup Envers, que ha fet un disc amb el seus poemes.

2 comentaris:

  1. Ja t'anava a posar falta! :-)

    Curiosament aquest estiu jo també he esgarrapat una mica la guitarra, després de moooolts anys de no fer-ho. No em facis dir quina cançó vaig haver de tocar que aquest comentari perdria la poca poesia que pugui contenir.

    Entre uns i altres hem recuperat força poemes musicats de Màrius Torres, en versions de ben diversos autors.

    Per cert, m'han fet arribar que dissabte hi ha cita per Vicent Andrés Estellés. No sé si arribarem a temps! Demà m'hi poso!

    ResponElimina
  2. A punt he estat de fer salat, Víctor. Per sort, he tornat a la faena i he vist que no havia deixat l'apunt preparat.

    Moltes gràcies per la teua faena tan tenaç.

    ResponElimina