dimecres, 18 d’abril de 2012

Errors francesos
Per sort encara tenia alçat el vell teclat negre (també de Logitech) que tan poc em convencia, perquè trobava que la foscor de les tecles m'arribava a les idees. Segur que no era el teclat, ja ho sé, però tot hi pot influir una mica, en això del pensament. Per exemple, a mi també m'influïx, a més del color del teclat, que la interfície de Blogger encara no estiga acabada d'adobar, perquè trobe quasi cada dia alguna variació en el resultat del que hi escric. Em van fer canviar d'interfície, però sembla que estiguen modificant coses sobre la marxa.

Vaja, ara em falla el teclat negre i em torna a funcionar el blanc. Açò no hi ha per on agarrar-ho. Fins i tot funciona el teclat numèric. Es veu que deu ser cosa del receptor del senyal que es connecta a l'ordinador. No crec que siga que li haja passat un drap per a que no parara tan mostós. Torne al teclat blanc amb molt d'alleujament. I pel que fa a les desfetes lingüístiques que tant els agraden a alguns, que poc més o menys des dels neandertals cap ací que els valencians no n'encertem una, el diari Le Monde m'envia la notícia següent:

Améliorer l'orthographe : plus facile à dire qu'à faire

Le ministre de l'éducation nationale a annoncé une refonte de l'apprentissage de l'orthographe avec une nouvelle circulaire. En attendant le texte, le ministère a joint un dépliant de quatre pages qui, lui, n'annonce rien de révolutionnaire. Il part d'un constat : la baisse du niveau mesurée en 2007 comparée à celle de 1987 et de 1997. La même dictée d'un texte d'une dizaine de lignes a été proposée aux élèves de 1987 et de 2007. Le nombre d'erreurs a augmenté en moyenne de 10,7 en 1987 à 14,7 en 2007. Le pourcentage d'élèves qui faisaient plus de quinze erreurs était de 26 % en 1987, il était en 2007 de 46 %. Ce sont principalement, les erreurs grammaticales qui ont augmenté. Si les performances se révélaient stables entre 1987 et 1997, elles ont tendance à baisser sur la dernière décennie. «Cette baisse est plus marquée pour les élèves les plus faibles, complète l'article. Ainsi, deux fois plus d'élèves (21 %) se situent en 2007 au niveau de compétence des 10 % d'élèves les plus faibles de 1987.»
Ja veus, la república lingüística fa aigua ortogràfica. També deu ser cosa dels teclats.