divendres, 6 de setembre del 2019

A quatre passos

En Cocentaina hi unes quantes coses a fer —a més dels dinars especials—. Pots allotjar-te en l'Hotel Anna, prop de l'entrada del poble venint del nord, que dona a la plaça de la Font i està propet de la biblioteca —i del centre del poble—. És el que vam fer un dia del mes d'agost, poc abans de fer vacances. Mos hi vam acostar en cotxe, encara que alguna volta hem vingut en tren.

L'hotel no és excepcional —podria ser-ho amb uns quants retocs—, però és prou còmode per a un o dos dies. Al matí, al bar tens ocasió de sentir les converses del veïnat, i això sempre et dona un poc d'eixa informació sociolingüística amb què mos entretenim, com ara eixa xica immigrant (no sé d'a on) que parla en valencià i la seua companya valenciana que li parla en castellà.

Vam aprofitar per a pegar-li una volta al poble i, com que era dia de faena, vam entrar en la Cooperativa Agrícola Catòlica, on vam trobar quasi de tot i també algunes coses que hem trobat que tenen una qualitat més bona que les que solem trobar als súpers de València (preus per kilo o per litre):

• Ammetles crues sense pelar (10,80)
  • Mel crua de romer Moncabrer (10,50)
  • Mel crua de flor de taronger Moncabrer (9,15)
  • Oli El Comtat Coupage Agroecològic (8,70)
  • Oli El Comtat Blanqueta (4,60)
  • Oli El Comtat Alfafarenca (4,60)
  • Takse està entusiasmada amb les ammetles. La resta, a quatre passos de casa i quasi sense buscar-ho. Hi ha qui s'interessa per l'arquitectura, per la gastronomia, pels productes de la contornada o per pegar una volta per la muntanya.