dimecres, 21 d’agost del 2019

Volen les plantilles

El Word de Windows, al cap dels anys de no fer-ho, me s'ha menjat la plantilla «Normal.dotm» este matí. I com sol fer de manera taxativa i abusiva, no en deixa rastre en l'ordinador: en crea una nova i te se fot tota la faena que hages fet durant anys amb l'antiga. No en deixa ni rastre. M'ha destarotat un poc el matí.

Per sort, quan l'informàtic m'ha dit que no hi havia res a fer, he vist que tenia una còpia de finals de l'any passat. Això, a més, m'ha permés comprovar que la còpia de seguretat no s'estava fent tampoc correctament, ja que les faig periòdicament. La que passa és que el programeta ms-dos creava un document en lloc de crear un directori amb la còpia de les plantilles. L'ensurt m'ha servit per a resoldre-ho.

D'altra banda, com que, dins del meu desordre, sóc un poc previsor, tenia una còpia del mòdul («Newmacros.bas» es diu la còpia) del 30 de juliol passat. En eixe mòdul havia inclòs les modificacions i ampliacions de les macros més grosses, aixina que he pogut respirar. Havia estat tres dies barallant-me amb el codi d'una macro i temia que haguera pogut volar.

M'ha tocat, això, tornar a generar combinacions de tecles i associacions de macros amb les icones personalitzades de les franges del programa. Per sort, la configuració personalitzada de les franges està en una plantilla diferent («Miquel.dot» en el meu ordinador) d'una carpeta diferent («Inici») que es suposa que no vola tant. Pensant-ho bé, demà en faré una còpia i la inclouré en les còpies de seguretat.

Al final, l'inconvenient inicial m'ha impulsat a fer un poc de neteja. Després he comentat amb Takse que no sabem per a què mos preocupem per tot això: al cap i a la fi, l'administració de les Corts tenen un sistema de gestió que es resumix en l'expressió «mientras jodo, no barro», que ara mateix no tinc ganes de traduir. El president de torn de la institució i els qui la governen per delegació es suposa que haurien de modernitzar-la i fer-la més eficient, però no és el cas. També ací volen les plantilles i es malbaraten els cabals professionals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada