La informatització dels tràmits administratius ha permés agilitzar la tramitació i la gestió de la documentació i, de rebot, que els ciutadans tingam més facilitats i possibilitats per a aportar i reclamar documentació en les relacions inevitables amb l'administració pública (i amb la privada, ai). Això està molt bé. Ara, és un procés permanent, gradual i que ningú no ha dit que no tinga marxa arrere.
En una oficina del banc no sabien com donar-me un justificant d'un traspàs que el caixer —d'una altra oficina— no m'havia donat. Mos toca anar a l'oficina del caixer, i per sort em donen uns papers que és possible que facen eixa funció, tot i que el justificant només me'l podia donar el caixer el mateix dia —i d'això en fa quatre—.
A l'oficina de l'Institut Nacional de la Seguretat Social puc concertar la cita prèvia per Internet, pel mòbil o pel telèfon. En canvi, hi he d'anar en persona només per a dur-los els papers que justifiquen l'ingrés. Això ho podria fer també per Internet, però encara no està previst. La funcionària m'agarra els papers, hi posa el segell, els escaneja i me'ls torna. Fet. Un matí de solana i calor amunt i avall pel centre de València. Vacances.
Això és com tot, la simplificació dels tràmits i de l'accés a l'administració continua depenent —havia de ser aixina— de les persones, de l'educació que hem rebut, dels hàbits que adquirim i dels interessos personals més o menys discutibles de cada u. L'espaitemps no es deforma massa per molta cua que n'hi haja en l'oficina. Hi ha aire condicionat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada