dijous, 11 de maig del 2017

Estols cridaners

Fa una setmana que han arribat els falciots, però enguany em sembla que hi ha també una novetat: dos aratingues de màscara roja (Aratinga erythrogenys; Psittacara erythrogenys) fan escalada per les parets de rajoles antigues del centre de València. Dos el primer dia. Un altre dia ja n'eren quatre. De moment, però, no sembla que hagen fet niu per ací, pel centre antic. A voltes passa un estol d'una xixantena d'exemples per allà dalt cridant sense parar, mentres estic estenent la roba en el terrat. Em pensava que devien ser cotorretes de pit gris (Myiopsitta monachus) (o cotorres argentines, que diuen també), però també pot ser que siguen les aratingues.

Hi ha diputats que fan preguntes al govern com si foren un estol de psitaciformes d'eixos: una pregunta per cada poble del País Valencià; fins i tot es decuiden i en fan més d'una. Hui m'ha sorprés una pregunta que demanava per la situació dels llibreters «de la Comunitat Valenciana». El diputat ha estat capaç de contenir-se. Deu ser això la diferència amb la xarrera de les cotorres.

2 comentaris:

  1. Això que dius de "Hui m'ha sorprés una pregunta que demanava per la situació dels llibreters «de la Comunitat Valenciana». El diputat ha estat capaç de contenir-se." Podries ampliar-ho un poc més? Si es pot, és clar.

    ResponElimina
  2. Segurament t'ha semblat que el meu comentari callava algun contingut important, però no, no hi havia res més en la pregunta. Això sí, l'he esmentada per això, perquè era una única pregunta sobre la «Comunitat Valenciana» i no 542 preguntes, una per cada poble («¿Quina és la situació dels llibreters d'Ademús?», «¿Quina és la situació dels llibreters d'Ador?», etc.), que és el que acostuma a fer.

    ResponElimina