dimarts, 12 d’abril del 2005

Nou dictamen de l'AVL

Hui es publica finalment en el DOGV 4983 la Resolució 2/2005 ([pdf]; i correcció d'errades [pdf]), de 29 de març, de la Presidència de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, per la qual es publica l'Acord de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), adoptat en la reunió plenària de 9 de febrer de 2005, pel qual s'aprova el Dictamen sobre els principis i criteris per a la defensa de la denominació i l'entitat del valencià... ¡Uf!

Els ha costat —no sé ben bé a qui— decidir-se a publicar el dictamen de la «unitat» de la llengua. ¿Units en què i amb qui? A Catalunya ja han fet la segona llei de política lingüística —i uns quants milers de valencians se n'aprofiten laboralment— i al País Valencià encara hi ha institucions, diputats i juristes que no coneixen la Llei 4/1983, i ni tan sols els sona això de la legislació lingüística.

Un exemple concret: el web de les Corts valencianes conté seccions en espanyol únicament. Fa més d'un any que els ho vaig assenyalar; a més, en vaig fer un escrit per a la premsa —i una queixa al Síndic de Greuges, que se'n va desentendre—, cosa que em va servir per a rebre un moc del lletrat major i va deixar malmesa —almenys davant meu— l'ètica del periodista d'El País que li ho va dir sense avisar-me. Res.

Hui el meu cap s'assabenta que he fet un escrit sobre el tema per a la Mesa de les Corts (algú li n'ha passat una fotocòpia): em «crida a consultes», en llenguatge diplomàtic. M'estalvie de reproduir la conversa (açò no és Festival de l'humor). Diu que esta volta la Mesa sí que pensa respondre'm. El que no m'ha sabut dir és si pensen complir la legislació lingüística. El que és clar és que s'ompliran la boca amb l'administració tan normalitzada que tenim: el desficaci normalitzat.

Enllaços recomanats:

  1. Legislació lingüística
  2. Queixes al Síndic de Greuges

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada