dimarts, 24 de febrer del 2026

La censura educativa

Veig versions diferents del nou empastre cultural que pretén dur a terme el govern dretà de la Generalitat valenciana. Segons l'article de Violeta Tena en El Temps, la la cosa està un poc com sempre: 🔗

Conselleria deixa ara en mans del professorat continuar donant autors no valencians

La qüestió, com explicava Gemma Lluch en la connexió que ha fet hui per a La Selva, 🔗 no és cap romanç nou sobre l'entitat o origen de la llengua, sinó de nou es tracta de la censura. Però l'agreujant no és la censura concreta, sinó que es puga pretendre dur avant una educació «censora»: transmetent la censura, l'odi, el menyspreu com a «valors», i fent-ho no tan sols contra els «catalans» i qui siga, que ja és greu, sinó també contra els valencians mateixos.

De totes formes, em sona la falsa novetat: no deixa de ser un atre intent de la dreta valenciana d'imposar-se inoculant educativament la seua visió cultural mentirosa, degradant i excloent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada