divendres, 19 de juny del 2026

Buscar per no trobar

És molt difícil traure cap amunt un cilindre de coure de dos centímetres de diàmetre i poc més de dos i mig d'alt sense tocar la pila que hi ha descansant dins del cilindre. No és només cosa de concentració i convenciment, sinó també de circulació sanguínia. El flux que mos corre per venes i artèries sempre tendix a desestabilitzar-mos, mirant-ho malament, o a fer-mos buscar l'equilibri dinàmicament, en revisió constant dels sentits i percepcions, mirant-ho més positivament.

Deu ser complicat, si no impossible, trobar la veritat si només pretens l'equilibri, el sentit comú, l'estat consolidat que més et convé. I més complicat encara si només pretens buscar-la, però faràs res per trobar-la. Ben al contrari, amb l'excusa que l'estàs buscant, te'n pots desentendre. El problema no són els convenciments que cal provar, sinó que hi ha qui busca perquè sap que no li convé trobar.

Amb la veu greu i dramàtica del diputat dretà de les Corts Valencianes Fernando Pastor LLorens durant el ple de fa dos dies tot queda més convincent i més fals alhora. I lamentable, quan parla de la «veritat» sobre la gestió política d'alguns dels «seus» que va causa 230 víctimes durant la dana del 2024.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada