dimecres, 8 de juliol del 2026

Molt desiguals i massa avaricioses

L'afirmació de Bel Zaballa i Madrid per a un article seu, «No és la calor, és el capitalisme» (Vilaweb, 07.07.2026), 🔗 és com un sentit comú que s'estén però va contra de l'església ideològica del consens armamentístic i dels mitjans de difusió de les convinences. En podem trobar molts tremolons bessons:

  • «No és la calor de sempre, és el capitalisme que ens mata» diu Adrià Piñol, geògraf i tècnic en transició energètica.
  • «No es mata la calor, es mata el capitalisme», cgt de la Universitat de València 🔗
  • «Tsunami de calor: Europa crema, el capital factura», Aitor, Esquerra Diari.cat 🔗
  • «Treball o clima, ens diran», Albert Botran, 26.09.2022 🔗
  • «24 de setembre. Vaga climàtica estudiantil internacional: El capitalisme mata el planeta, hem de defensar-lo!», Sindicat d'Estudiants, 24.08.2021 🔗
  • «Capitalisme i la crisi ecològica global», Corrent Roig, 23.06.2015 🔗
  • «El problema no és el clima ... el problema és el capitalisme. Actes i convocatòries», cgt, 25.09.2019 🔗
  • «El Capitalisme contra el cicle global del carboni», Ian Angus, L'Accent, 27.09.2019 🔗

Molts etcèteres d'incendis, contaminació i calor incomprensibles, però explicables i esmenables; innecessaris i absurds, però derivats de les necessitats gens quitatives, molt desiguals i massa avaricioses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada