dimarts, 19 d’abril del 2011

Els codis encesos

Bugies enceses

M'he perdut mirant embadalit els codis per a fer diverses coses en Blogger i en Wordpress. Estic més marejat que un text de Word en un missatge de Yahoo! La cosa promet molt, però no sé si tindré mai el temps i la concentració suficients per a espigolar entre les línies de codi, per a esbrinar què és el que em fa falta, per a gestionar de manera eficaç les passes per a arribar a disposar dels coneiximents i aplicar-los a la producció.

Per exemple, he vist que hi ha molts ginys (widgets) per a incloure un quadre de referències o citacions variables extretes de l'Encyclopaedia britannica sobre temes diversos. En canvi, no n'he localitzat cap que fera el mateix a partir de la Gran Enciclopèdia Catalana (gec). He pensat que estaria bé poder-ho tindre, però, és clar, per a això cal descobrir el funcionament del codi que proporciona Google (no sembla molt complicat) i anar fent proves. És clar, tinc temps per a moltes coses, però no tant per a embrancar-me una setmana amb eixe maldecap. Si a algú li resulta més simple i no es mareja tant com jo, després de crear-ho fins i tot els ho podria oferir als de la gec, que supose que ho «agrairien».

En fi, són els petits problemes amb què topem tots els qui mos vam botar massa sovint les classes realment importants dels estudis. Sempre acabem notant que mos falla alguna bugia i hem de recórrer a fer l'espurna amb els cudols de sempre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada