dimecres, 13 d’octubre de 2010

Les intencions

Intencions

El periodista Carles Gàmez opinava que el nom de l'editorial Campgràfic era una declaració d'intencions, «tota una declaració de futures intencions». El cas és que després ha aclarit de quines intencions es tractava, perquè era fàcil que, llegint-ho en el Quadern d'El País, arribàrem a pensar que les intencions tenien a vore d'alguna manera amb la llengua en què sembla estar confegit el nom de l'editorial. Però, no, podem aclarir que no és això, que eixe accent obert de la lletra à que hi ha en eixe nom és un detall més del jocs tipogràfics a què realment es dedica l'editorial valenciana (valenciana, és a dir, que els seus impulsors viuen en València).

El periodista, estranyament, no comenta res sobre la qüestió lingüística ni sembla que un nom en català i una producció editorial íntegrament en castellà l'impulse a oferir un petit aclariment sociològic per a orientar els lectors, sobretot per orientar-los quant a les «intencions», o l'engany d'intencions, si voleu.

En fi, que el dia que torne a sentir comentar —si això s'esdevé mai de nou— allò que dia uns dels impulsors de l'editorial sobre el «valencià de retolet» crec que serà normal que me s'escape una mitja rialleta estúpida. Sí.
Publica un comentari a l'entrada