dilluns, 24 de novembre del 2008

Tenoreta de dilluns, cromos i santets

Jocs d'imatge.
Estava gestionant altres coses i quasi me se descuida la nota de hui, per poca cosa que siga, que els dilluns sempre estem a mig gas, encara que hui hi havia una bona tenoreta de matí a les Corts, contra el que sol ser habitual a començament de setmana.

Per descuit o descurança apressada i emfàtica, he sentit altanería en boca de la diputada Mollà Herrera (Compromís), a qui es veu que altivesa o supèrbia no li feien el pes. Però la millor del dia ha estat el «junt» que ha pronunciat el conseller Serafín Castellano Gómez (de Benissanó) quan en realitat volia dir llunt. M'ha deixat desconcertat un moment, fins que he repassat el text per a saber què estava dient. Vés a saber com quedaria la cosa amb una transcripció simultània (de màquina o humana).

Per cert, enmig d'una trifulga en una comissió descobrim que l'article 71 del reglament de les Corts en realitat no aprofita per a res, excepte per a la discrecionalitat (o arbitrarietat, més aviat) de la presidència de torn. Eixa és la bonicària dels drets que no obliguen a ningú, cromos i santets per a fer col·leccions.

Finalment, quant als vins de l'altre dia, dos molt bons, sobretot el Martúe 2006 (recomanat esta setmana en el dominical del diari El País), i un que ha eixit malament, el Galiciano Noite, perquè el suro li havia canviat el gust. Hem anat al celler a que ens el canviaren, cosa que han fet després d'olorar que allò no estava bé.

2 comentaris:

  1. Amb això de "santets" m'has fet retornar per un moment a la meua infantesa. Què en fa d'anys! Tanmateix, les mateixes orelles.
    Jo no entenc de vins. De fet, m'agraden poc. Encara que, també és veritat, de vegades sóc capaç de fruir d'algun vinet blanc fresquet. No em senta massa bé l'alcohol.

    ResponElimina
  2. Doncs, segons diuen --principalment els francesos-- el vi té propietats ben saludables --contraresta els greixos dels formatges, per exemple...

    A mi tampoc em prova gens l'alcohol, no m'agraden ni les casalles ni els whiskys ni els conyacs, i no m'agradaven els vins, fins que em van ensenyar a gaudir-ne.

    ResponElimina